Waarom uit eten als je kunt bestellen?

Opdekaart_blog_restaurant

Waarom uit eten als je kunt bestellen? Dat lijkt de vraag momenteel, want je kunt toch alles laten thuisbezorgen? Tegenwoordig kun je zo ongeveer alles thuis laten bezorgen. Daar waar het voorheen al gauw ging over pizza, fastfood, shoarma, spare-ribs of Chinees, gaat het nu ineens over chique à la carte gerechten, 3-gangen menu’s, oathies & smoothies, luxe hamburgers, biologische salades, culi couscous en ga zo maar door. Daarbij zie je natuurlijk de DIY-markt verder groeien, de foodboxen, de foodsupermarkten die aan huis leveren. En wat dacht je van de buurtkoks die je maaltijd na zessen klaar hebben staan? En dit alles gewoon via een appje te bestellen! Gemak en snelheid zijn hierbij belangrijke factoren.

Maar wat voor invloed heeft dit nou op de conventionele horeca? Wat merken ze hiervan? Ondanks de stijgende omzetten in de branche zijn restaurant-eigenaren genoodzaakt deze ontwikkeling op te pakken en voor zich te laten werken. Restaurants gaan daarom samenwerkingen aan met home-delivery instanties, of zetten een catering-tak op en maken het mogelijk om gezonde happen af te halen bij hun speciale traiteur-ingang. Maar wanneer je als horeca-eigenaar dit niet kúnt of wílt bewerkstelligen, moet je het zoeken in de beleving. Zorg ervoor dat een avond uit, echt een avond uit is. Nu hoeft dit niet met allemaal toeters en bellen, nee zorg gewoon voor kwaliteit, gastvrijheid en beleving. Waar sta je voor, wat is je toegevoegde waarde, ga met je gast in gesprek en trek je verhaal door in alle aspecten en uitingen van je restaurant. Laat de gasten zien wat je doet en hoe je het doet door je restaurant open in te richten. En ook belangrijk; houd het persoonlijk en casual. Dat stijve gedoe is passé.

Als dit allemaal klopt en staat, dan is het de kunst om diezelfde sfeer en beleving in je middelen over te brengen. Besteed daarom veel aandacht aan realistische en sfeervolle beelden op je website, verzin thema’s en concepten waar mensen door getriggerd worden. Zo is het met de herfst in aantocht verstandig om dat knusse, warme gevoel in je website en beelden te verwerken. En natuurlijk ook in je gerechten en dranken. Open haard, volle rode wijnen, wild op het menu, terras met sfeervolle kaarsjes en dekens, dat soort dingen… Hè gezellig, gelijk zin in!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s